Szürkemarha steak vörösboros mártásban póréhagymás krumplipürével

2014. augusztus 17. 09:54 - gasztropocak

WP_002017.jpgWP_002020.jpg

Egy kedves ismerősömtől kaptam igazi mezőn legeltetett szürke marha husít. 

Hát ujjnyi vastag szeletekre szeltem, befűszereztem (só, bors) és fedő alatt kisütöttem.

Közben finom cabernet sauvignonból finom mártást készítettem így:

1 fej apróra vágott vöröshagymát 3 dkg vajon megpirítottam, majd hozzáadtam 2 kiskanál barna cukrot és egy kiskanál lisztet. Ezt 1-2 két percig összepirítottam, majd hozzáöntöttem lassan, folyamatos kevergetés mellett a vörösbort. Megsóztam, megborsóztam és kicsit összefőztem.

Egy pici vizet is öntöttem hozzá, mert minőségi száraz borból csináltam, ami elég testes volt, szóval egy kis vízzel lágyítottam az összképen.

Közben az apróra vágott krumplit jól megfőztem egy kis sós vízben. Amikor puhára főtt leöntöttem a maradék levet, levettem a tűzről és jól szétnyomtam. Ez után tejet és margarint adagoltam hozzá folyamatos kevergetés mellett, amíg, finom, lágy nem lett. Végül elkevertem benne az apróra vágott póréhagymát.

Kész vagyunk. 

Hmm......

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztropocak.blog.hu/api/trackback/id/tr846610515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása