Legényfogó leves

2014. augusztus 24. 12:52 - gasztropocak

unnamed_1.jpg

Egyik kedvenc levesünket főztem a hétvégén! Sokféle verzióját hallottam már, de én így szoktam csinálni.

Kell hozzá pár dolog, de megéri:

  • leveszöldség
  • hagyma
  • fokhagyma
  • cukorborsó
  • gomba
  • só, bors
  • vegeta, petrezselyem
  • csirkemell filé
  • csirkemáj
  • fél citrom
  • 1 dl tejszín
  • 1 dl tejföl
  • tárkony

 

Én ebből mindig nagy adagot csinálok, mert napokig szívesen esszük.

Így hát előkapom az egyik legnagyobb lábosomat és megpirítok benne 2 normál fej hagymát, 1-2 gerezd fokhagymával és az apróra vágott leveszöldséggel.

Néhány perc után beleteszem a gombát is, sózom, borsózom és kicsit összeforgatom, majd még egy-két percig együtt pirítom.

Ezután beleteszem a felkockázott csirkemellet (én kb 40 dkg -ot szoktam egy nagy adag leveshez), felöntöm vízzel és hagyom főni.

Eközben megszórom vegetával és friss petrezselyemmel. Néha picit megkeverem. Idő közben beleteszem a cukorborsót is.

Ha puhára főtt a husi beleteszem a felszeletelt csirkemájat (szintén kb 40 dkg) és tovább főzöm.

Amikor a máj is szépen átfőtt, beleteszem a tejszínt, a tejfölt, egy kis tárkonyt és egy fél citrom levét. Ezt jó alaposan összekeverem!

Néhány perc összefőzés után kész is vagyunk!

Mi nagyon szeretjük a levesben, ahogy feleségem mondaná a "felhőt" amit 2 db tojásból kb 10 dkg olvasztott margarinból, búzadarából és egy kis petrezselyemből kutyulok össze. Ezt a masszát puhára, de nem túl nyúlósra dolgozom össze és a forrásban lévő levesben 2-3 perc alatt készre főzöm.

Nekünk így teljes a legényfogó! :

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztropocak.blog.hu/api/trackback/id/tr406630793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása