Tiramisu

2014. augusztus 24. 13:49 - gasztropocak

unnamed_2.jpg

Van valami amit minden nap tudnék enni, hát most megosztom veled a Tiramisum receptjét is.

  • babapiskóta
  • 500 g Mascarpone (már mindent kipróbáltam és az Aldis Milfina márkájú magasan a legjobb)
  • szőlő vagy eper
  • 20 dkg kristálycukor
  • 6 db tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 5-6 dl kávé
  • rum aroma
  • vanília és /vagy tejszínes mogyoró aroma (dr. oetker)

 

Első körben két tálban különválasztom a tojások fehérjét és sárgáját.

A fehérjét kemény habbá verem és félreteszem.

Amiben a sárgája van, ahhoz hozzáöntöm a 20 dkg cukrot és a vaníliás cukrot és robotgéppel elkeverem (5-8 percig).

Utána fokozatosan hozzáadagolom állandó keverés mellett a mascarponét és a kemény tojásfehérjét.

Majd jöhet a rum, a vanília és a tejszínes mogyoró aroma. Végül a már lefőzött kávéból is adok hozzá 2 -3 kanállal.

Mikor minden benne van még 10 percig keverjük a robotgéppel, hogy jól összeálljon a krém.

Közben előkapjuk a tálat (én egy 25x15 -ös jénaiba szoktam tenni) és szépen kirakjuk az alját a kávéba mártogatott babapiskótával (ne áztassuk el túlzottan).

Ha megvan az első sor, felkenjük rá a krémet ujjnyi vastagon. 

Utána rászórjuk a felvágott epret vagy szőlőt. Én jó sokat szoktam beletenni, mert jó gyümölcsösen szeretjük. :)

Ezután jöhet egy újabb réteg babapiskóta és a tetejére megint a krém.

Végül megszórjuk ismét egy kis gyümölccsel, esetleg egy kis mentával is díszíthetjük és egy éjszakára eltesszük a hűtőbe!

Hmm....... imádom

(én nem szoktam a tetejére kakaót szórni, mert annyira nem szeretjük)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztropocak.blog.hu/api/trackback/id/tr146630909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása